Vladi Paunescu despre munca in publicitate si cum poti ajunge acolo

Scris de 

Chiar dacă ,,publicitate” este pentru mulți un cuvânt jucăuș, care duce cu gândul la o activitate boemă, liberă, deci nu foarte grea, în spatele vitrinelor se află multă pasiune și muncă.

 

Vladi Păunescu este un copywriter ce a lucrat pe conturi ca Unilever, Love Plus, UNICEF, Dole, Real, eMAG, Silva, Philip Morris, Public Services International, Sibex și European Drinks. A câștigat premiul ”Design Angel” la festivalul AdPrint, premiul pentru cel mai bun scenariu la Teachers Film Festival și a ocupat locul doi la Roblogfestblog pentru blogul agenției Fishington Post.  

Cum a ajuns aici?

Încă din liceu a fost pasionat atât de matematică, cât și de informatică, în special de partea de web design și cea vizuală. Pe lângă partea reală, îi plăcea să scrie eseuri ,,altfel decât se așteptau profesorii”. A continuat cu un master de publicitate la SNSPA și cu un job în IT la Unicredit Leasing, după care a devenit 100%  convins că vrea să lucreze în publicitate. În anul de după, timp în care nu a avut niciun job, a participat la multe evenimente și concursuri pentru studenți, activând ca freelancer. Ultimul pas al formării sale a fost Școala ADC, un internship la McCann, pentru ca după o lună să fie angajat cu acte în regulă la Friends Advertising.

 

Vorbește despre creație ca despre propriul copil, iar o zi obișnuită la locul de muncă, spune el, nu există. Fiind vorba de domeniul comunicării, nicio zi nu seamănă cu alta: ,, Azi primești un brief nou, pe care nu faci decât să te gândești – singur sau cu art directorul tău. Seara prezinți la directorul de creație. Mâine faci maraton de execuții, scris și lucrat cu artul. (...)Apoi prânzul cu toată creația la un restaurant-ceva. (...)Răspoimâine te duci la un studio ca să tragi niște voci pentru un spot radio. Îți vine un feedback pe niște propuneri din urmă și te frustrezi. Dar nu-i nimic. Urmează o călătorie în țară ca să filmezi un spot, după discuția cu regizorul. Când te întorci, ești invitat la un eveniment din domeniu care se termină cu after-party.”


Dacă vi se pare un job destul de solicitant, aflați că Vladi îl descrie simplu: ,,Presupune multă creativitate, imaginație, rigoare, poezie și matematică. E simbioza perfectă între emisferele cerebrale.”

interviu 2

Cum se menține mereu informat?

Poate aici mai mult decât în oricare alt domeniu, conectarea permanentă la realitatea în schimbare e esențială. Tânărul copywriter susține că sursele de informare și mai ales de inspirație se află peste tot, pornind de la cărți, reviste și afișe, până la vânzătoarea de la non-stop, paznicul străzii și cismar. Esențial este să încerce mereu ceva nou, un lucru pe care nu l-a mai făcut până atunci: ,,Să merg la o slujbă de biserică penticostală sau la vreo prezentare de afacere piramidală. Să descopăr catacombele din Constanța. Să urmăresc necunoscuți pe stradă. Să scriu câte un freelance cum nu l-a mai scris nimeni niciodată. Să merg înainte, fără să mă opresc, până se face seară (recomand să nu te oprești în plin câmp). Să întru în bodegi cu rachiu la 1 leu și să cunosc lumea din ele.”

 

Sfaturi pentru aspiranți

Pentru cei care vor o carieră în publicitate, Vladi Păunescu consideră că e esențial să fie rebeli în gândire, să se autodepășească permanent. Pe lângă asta, e nevoie și de o cultură generală bogată, precum și de pregătirea pe care o oferă viața de zi cu zi prin evenimentele aparent banale, în poveștile și refulările reale, fantastice, interesante sau plictisitoare ale prietenilor, practic dezvoltarea inteligenței emoționale.

 

Poate, mai important decât orice, este ca tinerii ,, să spună cât mai rar ”nu”. Să vadă totul, să le încerce pe toate, să aibă ce povesti. Să rămână curioși tot timpul. ”

 

Încheiem cu o descriere pe cât de simplă, pe atât de plastică și expresivă a domeniului pe care Vladi îl iubește atît de mult: ,,Publicitatea (mai ales în creație) e ca o femeie extraordinar de frumoasă, dar și fantastic de parșivă. Te mândrești s-o ai lângă tine. Dar ea te frustrează. Are multe toane. Deseori n-o mai înțelegi și vrei s-o lași definitiv. Dar tu o iubești și nu poți s-o faci. Și câteodată, mai rar decât ai vrea, te satisface enorm de mult. Și știi că totul a meritat.”

 

Sursă articol: Interviu cu Vladi Păunescu 

Cristina Dochia

Pasionată de oameni, cuvinte, idei. Visez la o media bazată pe principii și pe aptitudini reale, în care să lucrez. În rest, caut să blochez clișeele prin scris.

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.