Cum să ne protejăm ochii in era digitală

Cum să ne protejăm ochii in era digitală https://www.pexels.com/photo/female-student-suffering-from-headache-at-home-3808016/
Scris de 

Poate nu petreci prea mult timp făcându-ți griji legate de sănătatea ochilor, dar odată ce începi să ai simptome o să-ți dai repede seama că sunt foarte greu de ignorat. Acum că mulți dintre noi avem slujbe care ne abliga să petrecem multe ore în fata calculatorului, a devenit o problemă de actaulitate.

Ochii obosesc și se usucă atunci când îi suprasolicităm și utilizarea calculatorului nu este singura cauză. Un alt exemplu bun este condusul mașinii pe distanțe mari. În principiu, orice activitate care implică folosirea intensă a ochilor pe o perioada mai lungă de timp – mai mult de două ore.

Deși este frustrant pentru că devine mult mai greu să te concentrezi și să lucrezi, veste bună este că nu există dovezi științifice care să sugereze că duce la deteriorarea pe termen lung a ochilor și a vederii. Cu excepția cazului în care ochii iți obosesc din cauza unei afecțiuni, simptomele ar trebui să dispară odată ce ai ocazia să-ți odihnești ochii și să iei măsurile necesare pentru a reduce disconfortul.

Cele mai frecvente simptome de oboseala oculară, cunoscută și ca astenopie acomodativă sunt:

• Ai ochii obosiți, te dor și ai o senzație de mâncărime

• Ochii devin apoși sau uscați

• Vederea devine distorsionată - încețoșată sau vedere dublă

• Iți e greu să te concentrezi

• Ochi devin mult mai sensibili la lumină

• Dureri de cap

Oboseala ochilor cauzată de folositea prelungită a dispozitivelor degitala se numește sindromul vederii la calculator (SVC) sau suprasolicitare digitală. Ochii obosesc mai repede când folosești dispozitive digitale pentru că ai tendița să clipești mai rar decât de obicei fară să iți dai seama. Prin urmare, ochii nu sunt lubrifiați corect și se irita. Mai sunt și alți factori agravanți cu ar fi contrast slab, pâlpâirea ecranului, postura incorectă și expunerea la lumină albastră. 

Acum că știi să recunoști simptomele oboselii oculare și ce factori le cauzează, să atruncam o privire peste câteva sfaturi ce te vor ajuta să iți protejezi ochii în era digitală.

Du-te la control

Primul pas este să te programezi pentru un control la ochi, ca să te asiguri că simptomele sunt doar de oboseală oculară și nu sunt cauzate de o afecțiune netratată cum ar fi astigmatismul sau hipermetropia. 

Înainte te control, medicul oftalmolog sau optometristul iți va pune câteva întrebări în legătură cu simptomele care te-au determinat să faci programarea. Te va întreba de cât timp ai probleme, ce le declanșează și dacă ai observat anumite măsuri care te ajută. Te va întrebă și aproximativ cât timp folosești dispozitive digitale pe zi și dacă ai observat schimbări în cum se manifesta simptomele de oboseală oculară. 

Înainte de a te prezenta la control, ar fi bine să te pregătești notandu-ți simptomele, factorii declanșatori și orice informații medicale relevante, cum ar fi afecțiuni medicale și tratamente medicale pe care le urmezi inclusiv suplimente alimentare. 

Este recomandat să te duci la control o data pe an. Este unul dintre cele mai eficiente moduri de a-ți proteja vederea pe termen lung.

Optimizează-ți mediul de lucru

Lumina excesiv de puternică este o cauză comună a oboselii oculare. Poate că în mediul tău de lucru vine prea multă lumină de la fereste, surse de lumină artificială sau ecranul este setat la o luminazitate prea puternică. În general este recomandat ca ecranul să fie doar puțin mai luminos ca mediul de lucru. 

Dacă lucrezi de acasă iți va fi mai ușor să faci câteva schiumbari care te vor ajuta să iți protejezi ochii și să eviți simptomele de oboseală oculară pe viitor. Pe de altă parte, dacă lucrezi la un birou obișnuit, poți încerca să discuți aceste schimbări cu cineva din management. 

Pentru început, trebuie să te siguri că biroul pe care lucrezi este poziționat astfel încât ferestele să fie amplasate lateral și nu în fata sau în spate. Daca ai o fereastră în fața biroului, poate că iți face plăcere să admiri priveliștea de afară dar când devine prea innsorit, iți va obosi și irita ochii. De asemea, ochii ți se vor tot comuta de la nivelul de luminozitate de afara și de la monitor și aceste reajustări constante vor duce la simptome de oboseală oculară. 

Pe de alta parte, dacă ai o fereastră în spate, lumina se va reflecta în ecran și apoi în ochi ducând la aceleași simptome. 

Calitatea monitorului pe care îl folosești este foarte importantă. Din fericire, putem găsi pe piață numeroase modele de monitoare concepute pentru a minimiza oboseala ochilor. Când alegi un monitor uită-te la rata de reîmprospătare, tehnologie flicker-free (reducerea luminii intermitente), contrast și opțiunea de a minimiza lumina albastră. Poți să găsești chiar și modele care folosesc senzori se ajustează luminozitatea ecranului la nivelul de luminozitate din mediul de lucru.

Pentru a te proteja de efectele luminii albastre, poți cumpără și ochelari cu lentile special concepute. Chair daca nu porți ochelari de vedere, poți să cumperi aceste lentile fară dioptrii. Nu-ți mai rămâne decât să alegi ramele potrivite

Monitorul trebuie potizionat la aproximativ 60 de centimetri de ochi și la 10-15 centimentri sub nivelul ochilor astfel încât o porțiune mai mare a globilor ochulari să fie acoperită de pleoape pentru a-i proteja și lubrifia.

Folosește lacrimi artificiale

Poți să eviți simptomele de oboseală oculară asigurând-te că iți menții ochii lubrifiați. Poate ai observat deja că ochii ți se ususcă mult mai ușor dacă ești expus la aer condiționat sau la ventilatoare. Dacă temperaturile sunt prea ridicate și trebuie să folosești un aparat de aer condiționat sau un ventilator, este bine să faci pauze mai dese. Poți să setezi o alarma și să clipești de zece ori la fiecare douăzeci de minute. Studiile arată că oamenii clipesc în medie de trei ori mai rar atunci când folosesc un dispozitiv digital.

O altă opțiune este să folosește lacrimi artificiale. Sunt vândute sub formă de picături de ochi și le poți cumpără fară rețetă. Poate ai văzut deja reclame pentru picături oftalmice care reduc roșeața. Aceste picături nu sunt alegerea potrivită pentru ochi uscați. Funcționează prin reducerea dimensiunii vaselor de sânge de pe suprafața ochilor. Pentru oboseala oculara ai nevoie de o soluție care să combată uscăciunea ochilor așa că specifica farmacistului că vrei lacrimi artificiale și nu doar picături de ochi. 

Madalina

Devoratoare de bunatati si de calatorii memorabile. Super puterea mea e sa transform orice intr-o experienta faina de adaugat in glosarul vietii mele.

Lasă un comentariu

Cum sa alegi cel mai bun aspirator robot pentru locuinta ta?

Recomandare

Fose septice la cel mai bun pret.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook